Saturday 5 April 2014

#throwback MISI CANTAS CINTA

Assalamualaikum w.b.k...

apa khabar kawan-kawan cik cahaya semua..?
harap semuanya sihatlah hendakNya ya..
lama dah cik cahaya tak update blog. buat kuih ke kek ke pon dah lama tak buat..
hehe. maklumlah orang dah bekerjaya sekarang ni. Jadinya kesibukan sikitlah..

Tapi harini cik cahaya terpanggil nak update blog. Cik cahaya nak luah perasaan sikit.. giteww,, hehe
petang tadi CH pergi walimah kawan. kat bawah ni disertakan gambar pengantin yang cun lagi menawan..

Pasai pa CH post gambar pengantin ni? sebab mak abah CH selalu je sakat CH pasal kahwin ni..CH bukan tak mau kawen..Tapi seru tak sampai lagi kut.. (padahal bayang calon pon masih kabur) hehe..

Sejujurnya, dulu CH pernah la bercinta. Tapi terhenti dipertengahan jalan. Tiada siapa yang salah dalam perhubungan kami tu. sebenarnya CH putus tu pun sebab nak cantas cinta tak halal. Bercinta ni memang seronok. yelah rasa disayangi dan dihargai je selalu oleh pasangan. Maklumlah, benda yang dilarang ni memang rasa seronok. Tapi kesannya tu yang tak seronok kalau asyik sangat dengan perasaan cinta tu.

Dalam bercinta ni pastilah akan berlakunya Zina. Samada zina hati ke, zina mata,zina telinga ke dan yang sewaktu dengannya. Bohonglah kalau cakap awak tu bercinta tapi takde perasaan rindu kat pasangan, kasih kat pasangan. Haa, rindu pada yang bukan halal. Boleh ke? Tak boleh tau. Jatuh kepada zina hati. Nauuzubillah. Manusia sering lupa dan leka. Termasuklah CH yang dulu bukanlah yang sekarang. Duluku berpasangan sekarangku seorang..:P

Mak abAh CH punya lah suka dengan pasangan CH yang dulu tu. Diaorang tahu CH yang memutuskan perhubungan dulu. Tapi CH tak rasa apa pun dengan apa yang makAbah CH cakap. Sebab CH yakin dan pasti, JODOH PERTEMUAN di tangannya Tuhan..

Lepas putus hubungan dengan si dia yang dulu tu, CH dah tak pernah bercinta lagi. Bukan takut kecundang dalam percintaan mahupun terkenang insan yang lepas. Tapi CH mahukan cinta yang halal, yang diredhai. Pernah sekali tu, CH dengar tazkirah pagi ni berkaitan remaja zaman sekarang dalam percintaan yang mengasyikkan. Ustaz tu bilang, Jodoh tu Allah sudah tetapkan, Kalau kita tak jumpa kat dunia ni, insyaAllah jodoh kita tu menanti kat akhirat sana. Jadi, untuk apa kita melawan takdir Allah kan.

CH harap CH kuat dalam mengharungi ujian ni. EH! Stress juga tau bila tengok ramai kawan-kawan dah tunang, yang nak berkahwin, yang dah berkahwin, yang dah bergelar ibu. Rasa macam AKU PUN NAK KAHWIN JUGAKKKK!! Tapi nak buat acane, Allah masih nak rahsiakan Jodoh CH lagi. Jadinya apa yang CH mampu buat pada dan ketika ini hanyalah terus-terusan berdoa supaya dipertemukan dengan si dia yang baik lagi soleh bagi membimbing diri aku yang masih terhuyung-hayang dalam mencari muslimah sejati.

Harap- harap kawan-kawan semua dapat mendoakan yang terbaik buat CH ye.. semua kawan-kawan juga berbahagia dalam melakukan amal maaruf nahi munkar di dunia ini. InsyaAllah.

Sekian, Semoga ketemu lagi...





No comments:

Post a Comment